HAZRETİ GAVSIMIZ (k.s)

HAZRETİ GAVSIMIZ (k.s)
HAZRETİ GAVSIMIZ (k.s)

Mübarek Bir Söz

Biz Sofileri
Dünya Ve Ahirette
Bırakmamaya Allah'a
Söz Vermişiz...


...[Hazreti Gavs-ı Sani (k.s.a)]

Rahmetli Muhsin Yazıcıoğlu Menzil'i Anlatıyor

Asıl "Rabıta" Şirktir Diyenler Şirktedir..

Rabıta şirktir diyip kenara sıyrılmaya çalışırlar, ama asıl tehlikenin farkına varmazlar..

Besmele, hamdele, salat ve selamdan sonra..

Hâlis Mü'minler olan muteşerri' Tasavvuf ve Tarikat yolcularını şirkle itham eden ve rabıta amelini işleyen ehl-i îmânı müşrik olmakla yaftalayan asrın Hâricîleri türetildi. Râbıtanın şirk olduğuna dair, delâletleri kat'î veya zannî ne bir ayet ne de sahih yahut zayıf bir hadis getiremeden bu çirkeflikleri sergilemektedirler.
Yaptıkları sadece müşrikler hakkında başka meseleler için gelen nasları bulup rabıtayı onlarda söylenenlere kıyas etmekten ibarettir. Kıyasın ameli meselelerde hüccet olduğu, Ehl-i Sünnet'in Cumhuruna göre -ki hamdolsun bizler de onlardanız- kabul edilse bile, Zâhiriyye mezhebince reddedilmektedir. Akîdede ise kıyas -ancak zan bildirmekte olduğundan- hiçbir Ehl-i Sünnet âlime göre delil olmaz. Böyle bir kıyası akîdede bile delil alıp onunla Müminleri şirkle suçlamak gibi delilik yahut cahillik veya sapıklık ancak bu Yeni Haricilerin şanı olsa gerektir. 
Bu Yeni Hariciler -Asrın Deccalı'nın da şiddetle karşı olduğu- Şerîat dairesindeki Tasavvuf ve Tarikat erbabına ve ehl-i zikre son derece düşmandırlar. Burada sizlere -inşâellah- bu rabıta meselesinin sadece bir yanını ele alacak, ona şirk, rabıta yapanlara da müşrik diyenlerin ortak vasfından söz edeceğiz..
Râbıta, onu yapanların bir kısmına göre sadece kâmil bir zatı tasavvurdan, kimilerine göre de hem tasavvur (zihinde ve akılda canlandırma) hem de istimdat ve istiğaseden (yardım istemekten) ibarettir.
Tasavvur'un -değil şirk- haram veya mekruh yahut ta hilâf-ı evla olduğunu söyleyen dünden bu güne aklı başında -cahil veya âlim, kâfir yahut Mümin- hiçbir kimse bilinmemektedir, yoktur. Haram ve şirk hükmünü vermekte çok rahat olanların belki de başlarında yer alanlardan biri olan İbnu Teymiyye bile bunun mubah ve güzel olduğunu söyler.[1]
Ayrıca bu tasavvur fıtrî bir şey olmakla bir kimseden ondan uzak durmasını istemek, ona mutlak olarak bu yükü yüklemek, teklif-i mâ lâ yutak (kula, güç yetirilemeyecek bir yükü yüklemek) alacağından Şer'an caiz bile değildir. Zîra bir şeyleri, hele sevilen kişileri hiçbir şekilde zihinde canlandırmamak kişinin gücünün sınırlarını aşan ve taşan bir iştir.
Hatta tasavvur meselesine başka bir zaviyeden bakıldığında bütün kadıyyelerin ilk yarısının tasavvurlardan, ikinci yarısının da tasdiklerden ibaret olduğu görülecektir. Bu, ilim sahiplerince bilinen bir şey olup açıktır; tasavvursuz hiçbir hüküm verilemez..
Hatta tasavvurlardan bazısı Allah'ı zikretme sebebi olmakla zikirdir; dolayısıyla da en güzel ve en büyük amellerden olduğu hadislerle sabittir.
Nitekim Ahmed İbnu Hanbel ve başkaları,   DEVAMI İÇİN TIKLAYINIZ..

GAVSI SANİ SEYYİD ABDULBAKİ HAZRETLERİNİN SEYYİDLİK SOY DERECESİ

Hz. MUHAMMED MUSTAFA (SAV)

SEYYİD İMAM HÜSEYİN (RA)

SEYYİD İMAM ALİ ZEYNELABİDİN (KS)

SEYYİD ŞERAFEDDİN (KS)

S. MUHAMMED EL-MAĞFUR EBU FİRAS (KS)

SEYYİD MACEDDİN (KS)

SEYYİD EBU FİRAS (KS)

SEYYİD TACEDDİN (KS)

SEYYİD MUHAMMED (KS)

SEYYİD FELLAH (KS)

SEYYİD EBU FİRAS (KS)

SEYYİD KEMALEDDİN (KS)

SEYYİD KASIM (KS)

SEYYİD CAFER (KS)

SEYYİD İDRİS (KS)

SEYYİD KASIM (KS)

SEYYİD TACEDDİN (KS)

SEYYİD ALİ (KS)

SEYYİD MAHMUD (KS)

SEYYİD HASAN (KS)

SEYYİD HALİL (KS)

SEYYİD ALİ (KS)

SEYYİD SAİD EBUL-HAYR (KS)

SEYYİD HACE EBU TAHİR (KS)

ŞEYH SEYYİD KAL (KS)

SEYYİD TAHİR (KS)

SEYYİD MARUF (KS)

SEYYİD MUHAMMED (KS) [Şeyh Muhammed Diyaüddin ks. Hazretlerinin Halifesi]

SEYYİD ABDULHAKİM (KS)

GAVS-I SANİ SEYYİD ABDULBAKİ (KS)


GAVSI SANİ HAZRETLERİNİN NAKŞİBENDİ TARİKATI SİLSİLESİ

Hz. Muhammed Mustafa (sav)

Hz. Ebubekr Sıddık (ra)

Selman-ı Farisi Hz. (ra)

Ebu Muhammed Kasım Hz. (rah)

Şeyh İmam Cafer-i Sadık Hz. (rah)

Şeyh Bayezid-i Bistami Hz. (ks)

Şeyh Ebu Hasen Harakani Hz. (ks)

Şeyh Ebu Ali Farmedi Hz. (ks)

Şeyh Hace Yusuf Hemedani Hz. (ks)i

Şeyh Abdülhalık Gücdevani Hz. (ks)

Şeyh Hace Arif-i Rivegeri Hz. (ks)

Şeyh Hace Mahmud İnciri Fağnevi Hz. (ks)

Şeyh Hace Ali Ramiteni Hz. (ks)

Şeyh Muhammed Baba Semmasi Hz. (ks)

Şeyh Seyyid Emir Külal Hz. (ks)

Şeyh Şah-ı Nakşibend Hz. (ks)

Şeyh Alaeddin Attar Hz. (ks)

Şeyh Yakub-i Çerhi Hz. (ks)

Şeyh Ubeydullah Ahrar Hz. (ks)

Şeyh Mevlana Muhammed Zahid Hz. (ks)

Şeyh Mevlana Derviş Muhammed Hz. (ks)

Şeyh Hace Muhammed Emkeneki Hz. (ks)

Şeyh Muhammed Baki Billah Hz. (ks)

Şeyh İmam-ı Rabbani El-Müceddi Hz. (ks)

Şeyh Muhammed Ma’sum Hz. (ks)

Şeyh Mevlana Muhammed Seyfeddin Faruki Hz. (ks)

Şeyh Seyyid Nur Muhammed Bedauni Hz. (ks)

Şeyh Mirza Mazhar Can-ı Canan Hz. (ks)

Şeyh Abdullah-ı Dıhlevi Hz. (ks)

Şeyh Mevlana Halid-i Bağdadi Hz. (ks)

Seyyid Abdullah Hakkari Hz. (ks)

Şeyh Seyyid Taha Hakkari Hz. (ks)

Gavs-ı Hizani Şeyh Seyyid Sıbgatullah Arvasi Hz. (ks)

Şeyh Abdurrahman Tahi Hz. (ks)

Şeyh Fethullah Verkanisi Hz. (ks)

Şeyh Muhammed Diyaeddin Nurşini Hz. (ks)

Şeyh Ahmed Haznevi Hz. (ks)

Gavs-ı Kasrevi Şeyh Seyyid Abdulhakim Bilvanisi Hz. (ks)

Şeyh Sultan Seyyid Muhammed Raşid Hz. (ks)

Gavs-ı Sani Şeyh Seyyid Abdulbaki Hz. (ks)

Gel Menzile Menzile